מה התנאים לקבלת אישור פטור ממס הכנסה

מה התנאים לקבלת אישור פטור ממס הכנסה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מה זה אישור פטור ממס הכנסה

בישראל נקבע תשלום פרוגרסיבי של מס הכנסה.

המשמעות של שיטה זו היא שהאחוז אשר מופרש מהמשכורת שלכם לצורכי מס נעשה בהתאם למדרגות שכר.

כלומר,

ככל שאתם מקבלים שכר גבוה יותר, כך האחוז שיופרש במדרגה מסוימת יהיה גבוה יותר.

עם זאת,

לפעמים ניתן לקבל פטור מסוים ממס הכנסה. במיוחד, כאשר מדובר על מקרים של מחלה או נכות אשר מקשים עליכם לקיים את שגרת חייכם ולעסוק באופן יעיל ומוחלט בעובדה.

אנחנו כאן כדי להסביר לכם על הדרכים לקבל את הפטור ממס הכנסה.

 

פטור ממס הכנסה – תנאים לקבלת הפטור

אנשים אשר סובלים מנכות או סובלים מבעיה בריאותית ומחלה קשה יכולים לקבל פטור ממס הכנסה. לשם כך, עליהם לעמוד בשלושה תנאים: ראשית, יש להם הכנסה חייבת במס. שנית, נקבעה להם נכות לצמיתות או נכות זמנית למשך 185 ימים לפחות בהתאם לאחד מהחוקים הרלוונטיים ביניהם חוק הביטוח הלאומי, חוק הנכים (תגמול ושיקום) ועוד. לבסוף, על הנכות שלהם להיות בגובה 100% על ליקוי אחד או 90% לפחות בחישוב משוקלל של מספר ליקויים.

תהליך מימוש הזכויות לקבלת פטור ממס הכנסה

ראשית, יש לפנות לוועדה הרפואית לקבלת פטור ממס הכנסה כדי לקבל הכרה באחוזי הנכות שלכם. בהקשר זה, יש לציין כי הוועדה קובעת נכות רפואית גם לבוגרים שלא זכאים/מעוניינים בקצבת נכות ורוצים לקבל הטבות מסוימות אשר ניתנות על 20% נכות ומעלה וכן לילדים שהוריהם מעוניינים בפטור ממס במשיכת כספים מקופת גמל.

לשם כך, יש לעמוד במספר תנאים מקדימים – טרם נקבעה נכות רפואית על פי הכללים אשר קובעים את הזכאות לפטור. יצוין שגם אם בעבר נקבעו אחוזי נכות מסוימים, אך המחלה החמירה, ניתן להגיש בקשה נוספת ושיבחנו את המצב מחדש.

 

שלבי התהליך לצורך הגשת בקשת פטור ממס הכנסה

ראשית, יש להגיש בקשה לרשות המיסים מכיוון שהמוסד לביטוח לאומי אשר קובע את אחוזי הנכות לא יתחיל את הבחינה לפני שיקבל טופסי הפניה מרשות המיסים. בהקשר זה, יש לדעת שהגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה של 679 שקלים למוסד לביטוח לאומי.

את הטפסים ניתן להגיש באתר רשות המיסים, על ידי מילוי ידני של הטופס ושליחתו באמצעות מערכת מפ"ל או באמצעות הגעה למשרדי פקיד השומה באזור המגורים. במסגרת הטופס יש לוותר על סודיות רפואית לצורך סקירת המצב.

הדיון בוועדה

אחרי שהגשתם את הבקשה ואתם מצרפים מסמכים רפואיים וחוות דעת שמתייחסת למצב הרפואי שלכם, המוסד לביטוח לאומי יזמן אתכם לוועדה רפואית. הוועדה כוללת סקירה של המסמכים שלכם ובדיקה על ידי רופאי הוועדה.

רופא הוועדה יקבע את אחוזי הנכות על פי התקנות. לאחר מכן, תשלח המסקנה של הרופא למס הכנסה – ושם אם מגיע לכם, תקבלו פטור ממס הכנסה.

מה התנאים לקבלת אישור פטור ממס הכנסה
מה זה אישור פטור ממס הכנסה

לסיכום

אנחנו ממליצים לכם להתכונן לתהליך הוועדה הרפואית עם המסמכים הנדרשים. בנוסף, כדאי לכם להתייעץ עם אנשי מקצוע שיסייעו לכם בהבנת התהליך והעלאת הסבירות שתקבלו אחוזי נכות שמביאים לקבלת פטור ממס הכנסה.

השירות ניתן ע"י חברת מימוש זכויות בשביל הזכויות