האם פטור ממס מתייחס להכנסה או עסקאות הפטורות ממס

האם פטור ממס מתייחס להכנסה או עסקאות הפטורות ממס.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מה זה פטור ממס הכנסה

הדיווח על פריטים פטורים ממס עשוי להיות בדוח המס של נישום או עסקי ומוצג למטרות מידע בלבד. הסעיף הפטור ממס הכנסה אינו חלק מחישובי מס כלשהם.

פטור ממס עשוי להתייחס גם למעמד של עסק או ארגון שיש להם מגבלות על סכום ההכנסה או המתנות החייבים במס.

ארגונים אלה כוללים מוסדות דת וצדקה. אנחנו כאן כדי להסביר לכם קצת על הסוגיה ועל הפטורים שעשויים להיות רלוונטיים עבורכם.

האם פטור ממס מתייחס להכנסה או עסקאות הפטורות ממס.
מה זה פטור ממס הכנסה

מהו פטור ממס?

שיטת המיסוי קיימת בכל העולם. הסיבה להטלת מס על התושבים היא כיוון שזו השיטה אשר באמצעותה המדינה יכולה לגבות כספים מהאזרחים ובכך לאפשר לעצמה לממן פעולות שלטוניות שונות – לבנות כבישים, לענות על צרכים רפואיים, לאפשר מדיניות רווחה ועוד. כאשר מסתכלים על המיסים ממעוף הציפור – ניתן להגיד שהם למעשה הכסף שמנסה ליצור שוויון כלכלי בין אזרחים כאשר נעשה וויסות מסוים בין הון שיש לאנשים מסוימים לבין חסרון כיס שיש לאחרים.

כאשר צוללים לתחום המס לעומק ניתן למצוא מגוון רחב של הסתעפויות – תשלומים נוספים ותשלומים בגינם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה. אנחנו כאן כדי להסביר לכם על כך מעט.

פטור ממס הכנסה על כספים שניתנים לעובד בסיום ההעסקה שלו על ידי המעסיק

כספים אשר משלמים לעובד לאור סיום עבודתו, בין אם הוא פוטר ובין אם התפטר, פטורים מתשלום מס הכנסה כל עוד הסכום הכולל אינו עולה על תקרה של שכר חודשי אחד כפול מספר שנות העבודה, ולא יותר מ-12,640 שקלים כפול מספר שנות העבודה. כלומר, במידה שהסכום עולה על 12,640 שקלים, יש לשם את יתרת הסכום במס הכנסה.

התנאים הנדרשים כדי לקבל פטור ממס הכנסה על תשלומים שניתנים לעובד בסיום העסקתו

לפי אתר כל זכות ופקודת מס הכנסה, כדי לקבל את ההטבה ופטור ממס ביחס לסיום העסקת עובד, יש לעמוד בשני תנאים:

  • ראשית, צריך שהסכום הכולל של כל התשלומים שמשולמים לעובד עקב סיום עבודתו (אשר כוללים מענק פרישה, פיצוי הפיטוריםהמשולמים לעובד בפועל ולא נשארים בקופת הגמל, פדיון ימי מחלה, חלף הודעה מוקדמת וכיוצא בזאת) אינו עולה על שכר חודשי אחד עבור כל שנת עבודה (לפי השכר האחרון).
  • גובה כל הסכומים המשולמים בפועל לעובד בשל סיום עבודתו אינו עובר את התקרה העומדת על 12,640 שקלים (נכון ל-2022) לכל שנת עבודה.

כיצד ניתן לקבל את הפטור ממס הכנסה על תשלומים שניתנים לעובד בסיום העסקתו

פטור ממס באשר למס הכנסה על תשלומים אשר ניתנים לעובד בסיום העסקתו לרוב אמורים להינתן באופן אוטומטי – כל שנדרש הוא שמעסיק יתן טופס 171 לפקיד השומה.

במידה שעברתם את התקרה שצוינה לעיל, בגובה 640 שקלים (נכון ל-2022), כדאי לדעת כי ניתן לפרוס את המס על פני מספר שנים.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה הוא נושא חשוב שכדאי להכיר אותו ואת הזכויות שניתנות לכם במסגרתו. ממליצים לכם לוודא כי קיבלתם פטור ולא שילמתם יתר על המידה.

השירות ניתן ע"י חברת מימוש זכויות בשביל הזכויות